mandag 15. februar 2010

Customer Centric Business

-- English version--
It happens sometimes that I have time enough to read some articles on the Internet.
And so happened recently that I read an article and though (at the beginning) that it should be very interesting. And in the end I got the impression that there were just many, many words covering a rather empty shell, it was such a bubble that will soon imploded into its own emptiness, and nothing -null- remains.
So I recently read about "customer-centric business". Sounds important, right?
But it is, IMHO, one more from the many Maketing self-imploding bubbles without content, the only reason for its existence is that someone reads it and thinks the author have something very important to say.
What's that, "customer-centeric-business"?
Should the "centered" customer be the "center" of the own business?
There was a beautiful story of a grandfather, grandson and a donkey. They are on the road and change the own position in accordance to the comments of the people. At the end both, grandfather and grandson recognize that foreign opinions do not match the own reality.
The same, I believe, will happens if a company is directed by the comments of customers.
In my opinion, a company should concentrate on the own product. On quality and performance. Everything else is nonsense.
With best wished
Tsubame Software Tools - Quality and Performance


-- Deutsche Version --
Es kommt schon vor, dass ich Zeit habe im Internet nach Informationen zu suchen.
Und nun passiert mir auch, dass ich ein Artikel lese und dachte (am Anfang) dass es sehr interessant sein soll. Und am Ende hatte ich doch den Eindruck, dass es nur viele, viele Woerter waren die eine ziemlich leere Huelle verbergen, sozusagen eine Seifenblase, die bald in die eigene Leere implodiert und nichts -nix- bleibt uebrig.
So habe ich vor Kurzem ueber "customer-centric-business" gelesen. Klingt wichtig, nicht wahr?
Ist aber eine mehr von den vielen Maketing selbst-implodierenden Seifenblasen ohne Inhalt die nur eine Existenzberechtigung darin finden sollen, dass jemand sie liest und glaubt, der Author haette etwas sehr wichtiges mitzuteilen.
Was ist denn das, "Kunden-Zentriertes-Geschaeft" ?
Soll man den "zentrierten" Kunden Puderzucker in den Power Point Praesentationen blasen?
Da gab es eine schoene Geschichte von einem Opa, der Enkel und ein Esel. Unterwegs sind sie und passen sich gemaess den Kommentaren von Passanten. Am Ende erkennen beide, Opa und Enkel, dass fremde Meinungen an der Realitaet vorbeigehen.
Das gleiche, schaetze ich, passiert wenn sich eine Firma an den Kommentaren der Kunden richtet.
Meiner Meinung nach soll sich ein Unternehmen auf das eigene Produkt konzentrieren. Auf Qualitaet und Leistung. Alles andere ist Quatsch.
In diesem Sinne
Tsubame Software Tools - Qualitaet und Leistung

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